lördag 7 februari 2009

kosnopp.

Jag o Sasha har varit ute på den vanliga morgonpromenaden o är påväg in igen. En liten söt kille på 4-5 år står med sin mamma i gången o tittar med stora ögon på mig o min följeslagare i kopplet. Sen pekar han på djuret o säger:
- Vad heter hunden?
- Sasha heter hon. Säger jag.
Sedan mummlar han något ohörbart o har handen i ansiktet.
- Vad sa du? Frågade jag
- Nä.. det va inget. Jag skulle bara peta mig i näsan. Får jag till svar. O den lille kisen trycker hur coolt som helst upp fingret halvvägs till hjärnan.


Ännu ett skönt tillfälle va när vi stog i hissen påväg upp, o en annan liten kille, i samma ålder står där med båda sina föräldrar, o säger då att Sasha ser minsann ut som en kosnopp. Ja, jag vet inte, jag har aldrig sett någon, men ful, det är hon.
Pappan försökte rädda situationen med att säga att hon hade fin teckning.
Liite försent där.

Barn kan allt vara ganska tuffa.


Nu ska vi börja jobba inför bikinitiden i sommar. Med misslyckade nutrilettdieter i bagaget så ska vi ge oss på GI. Ska bli intressant, det är väl det enda bantningssätt jag inte provat. Men nu när jag ligger på 20kg+ är jag redo att prova vad som hellst snart. Så imorgon startar det.

Puss på min älskade ängel som får livet att glittra. Du är underbar.

2 kommentarer:

Anonym sa...

usch för ouppfostrade ungar

Maggan sa...

Ja jag har nog ungefär lika många kilon till övers!!!